«بیل گیتس» کتاب خاطراتش را منتشر می‌کند «مینو افتاده» نوازنده ویولن و کمانچه درگذشت + علت فوت پخش برنامه «خط سوم» با موضوع «انتخابات در آینه زنان» + زمان پخش «پر» بهترین انیمیشن جشنواره ورونژ شد استوری غم‌انگیز زهرا داوودنژاد برای برادر مرحومش خوانش «ما سه برادریم» اثر رضا صابری در تماشاخانه شمایل مشهد+ زمان اجرا جنگلی با درخت‌های پلاستیکی | نگاهی به سریال «جنگل آسفالت» بازیگر سریال بدل: سخت گیری تلویزیون، فیلم سازان را دچار مشکل می کند فرصتی برای ترکیب تاریخ و کتاب «تنها بازمانده» و «ستاره‌ساز» منتشر شدند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ وضعیت عمو قناد روی تخت بیمارستان از زبان پسرش + فیلم زمان پخش فصل جدید حسینیه معلی مشخص شد | ترکیب جدید مهمانان در میز ذاکران کیت بلانشت رییس هیات داوران کمرایمیج ۲۰۲۴ شد واکنش مهران غفوریان به جنایات اسرائیل + عکس کتاب «فتوای هسته ای» منتشر شد صحبت‌های زهره حمیدی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره آخرین وضعیت جسمانی‌اش
سرخط خبرها

گفتگو با داوران چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر  بسیج سودای عشق | جشنواره بستری است تا هنرمند خودش را ثابت کند

  • کد خبر: ۲۰۵۶۶۳
  • ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
گفتگو با داوران چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر  بسیج سودای عشق | جشنواره بستری است تا هنرمند خودش را ثابت کند
داور جشنواره تئاتر سودای عشق گفت: جشنواره، بستری است که هر شخصی استعداد، خلاقیت و توانایی داشته باشد؛ می‌تواند خودش را ثابت کرده و به موفقیت برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، مشهد امسال میزبان چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر  بسیج سودای عشق است. در این دوره جشنواره ۱۸ گروه نمایشی در بخش صحنه‌ای و ۲۰ گروه نمایشی در بخش خیابانی و محیطی به رقابت می‌پردازند.

محمودپاک‌نیت، مهوش صبرکن، فرهاد قائمیان و خیرالله تقیانی‌پور داوران  این دوره جشنواره تئاتر سودای عشق هستند که درگفتگو با شهرآرانیوز، به بیان ابعاد مختلف این رویداد و لزوم برگزاری جشنواره‌ها پرداختند.

محمود پاک‌نیت: اگر جشنواره‌ای وجود نداشته باشد، هنرمندان به چه امیدی کار و تلاش کنند؟

گفتگو با داوران چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر  بسیج سودای عشق | جشنواره بستری است تا هنرمند خودش را ثابت کندمحمود پاک نیت درباره اهمیت فضای رقابتی جشنواره‌ها اظهار کرد: جشنواره، گردهمایی گروه‌هایی است که با یکدیگر به رقابت پرداخته و باعث ارتقای فردی و گروهی، افزایش کیفیت کار می‌شود. رقابت رکن اصلی این جشنواره‌ها است که گروه‌ها بتوانند توانایی‌های خود را نشان دهند. اگر جشنواره‌ای وجود نداشته باشد، هنرمندان به چه امیدی کار و تلاش کنند؟ وقتی در محیط رقابتی جشنواره قرار می‌گیرند محک زده می‌شوند و این رقابت باعث پیشرفت آن‌ها می‌شود. جشنواره، بستری است که هر شخصی استعداد، خلاقیت و توانایی داشته باشد؛ می‌تواند خودش را ثابت کرده و به موفقیت برسد.

مهوش صبرکن: پایین بودن کیفیت هر جشنواره بهتر از نبودش است

گفتگو با داوران چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر  بسیج سودای عشق | جشنواره بستری است تا هنرمند خودش را ثابت کندمهوش صبرکن با اشاره به لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولین از تئاتر و جشنواره‌ها اظهار کرد: نبود این جشنواره‌ها بسیار آسیب‌زننده است. حتی با وجود پایین بودن کیفیت هر جشنواره نسبت به سایرین خیلی بهتر از نبودشان است. ما سالیان سال تحت هر شرایطی در جشنواره فجر شرکت می‌کردیم. اگر این محفل‌ها و جشنواره‌ها نباشند، همه از هم دور می‌شوند و اتفاقات خارق‌العاده‌ای رخ نمی‌دهد. وجود هرگونه جشنواره‌ای با هر سطح کیفیتی لازم و ضروری است و باید باشد. امیدوارم متولیان این امر در تلاش باشند و کیفیت جشنواره‌ها را از نظر مادی و معنوی بالا برده و حمایت کنند. همه شرکت‌کنندگان این جشنواره، جوان و پر از امید هستند و نیاز به حمایت دارند.

فرهاد قائمیان: این جشنواره‌ها باید بستری برای کشف استعداد‌ها و نبوغ باشد

گفتگو با داوران چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر  بسیج سودای عشق | جشنواره بستری است تا هنرمند خودش را ثابت کندفرهاد قائمیان با اشاره به اهمیت وجود جشنواره‌ها و کشف استعداد‌های هنرمندان بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ها بسیار حائز اهمیت است. این جشنواره‌ها باید بستری برای کشف استعداد‌ها و نبوغ در این زمینه باشد که در سال‌های آینده بتوان از ظرفیت این آدم‌ها استفاده کرد. جشنواره‌ها باید هدایت شده باشد و در پایان هر دوره حتما آسیب‌شناسی شود.

خیرالله تقیانی‎‌پور: ما داریم ستاره‌هایمان را می‌شناسیم

گفتگو با داوران چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر  بسیج سودای عشق | جشنواره بستری است تا هنرمند خودش را ثابت کندخیرالله تقیانی‎‌پور، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره تلاش هنرمندان جوان برای خلق اثر و شرکت در جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره‌ها ثابت کردند، محلی برای کشف استعداد جوانان هنرمند هستند و هیچ شخصی نمی‌تواند منکر این موضوع شود. جشنواره بستر استعدادشناسی است و من معتقدم هر چقدر هم که جشنواره برگزار شود باز هم کم است. درست است که از لحاظ مالی نمی‌تواند معاش هنرمندان را تامین کند، اما همین مسئله که گروه جوان هنرمندی برای دیده شدن، تمرین و تلاش می‌کنند و اثر خود را به جشنواره می‌رسانند به این معناست که ما داریم ستاره‌هایمان را می‌شناسیم و وجود جشنواره‌ها به طور کلی برای رخداد این اتفاقات مفید و موثر است.

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر «سودای عشق» با دبیری سعید نجفیان از ۲۰ تا ۲۴ دی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->